Toimintaohje ulkomailta Suomeen saapuville työntekijöille

Guidelines for employees arriving in Finland

Koronavirusepidemian leviämisen ehkäiseminen on kaikkien rakennusalalla työskentelevien henkilöiden yhteinen asia. Rakennusteollisuus on laatinut ulkomailta Suomeen saapuville työntekijöille ohjeistuksen, joka käsittelee matkustusrajoituksia, omaehtoista karanteenia, työskentelyä, majoitusta sekä toimintaa sairastumistilanteessa. Ohje on saatavilla suomen lisäksi seuraavilla kielillä: englanti (EN), viro (ET), latvia (LV), liettua (LT) , venäjä (RU), puola (PL), romania (RO), uzbekistan (UZ),  ruotsi (SV), tsekki (CS) ja saksa (DE).

Preventing the spread of the coronavirus epidemic is a common concern for all people working in the construction industry. These guidelines provide instructions for employees entering Finland in their native language. The guidelines cover travel restrictions, voluntary quarantine, working, housing and measures employees should take if they suspect they have fallen ill.