| Talonrakennusteollisuus ry

Talonrakennusteollisuus ry suosittelee jäsenilleen RALA-pätevyyttä

Rakentamisen Laatu RALA ry:n myöntämästä RALA-pätevyydestä on urakointiyrityksille hyötyä. Sen avulla yritys osoittaa helposti ja kootusti tiedot yrityksen teknisestä osaamisesta ja resursseista, referenssikohteista, talouden tilasta sekä tilaajavastuulain velvoitteiden noudattamisesta. Tulostamalla pätevyysrekisteristä oman yrityksensä tiedot ja liittämällä tämän yritysraportin tarjousten mukaan yritys yksinkertaistaa ja nopeuttaa tarjousten liiteasiakirjojenkokoamistyötään.

Osana Rakennusteollisuuden laatupolku -hanketta Talonrakennusteollisuus ry suosittelee jäsenilleen RALA-pätevyyttä sekä sen edellyttämistä myös keskeisiltä alihankintayrityksiltään.

Kattavalla pätevyyksien käytöllä järjestäytyneet yritykset osoittavat osaamisensa, luotettavuutensa ja vastuullisuutensa laadukkaan lopputuotteen aikaansaamiseksi. Samalla markkinointi helpottuu ja palvelujen ostajien mielikuva yrityksen laadukkaasta toiminnasta vahvistuu.

Pätevyydet helpottavat ja nopeuttavat myös tilaajan työtä urakointiyrityksiä valittaessa sekä pääurakoitsijoiden toimintaa aliurakoitsijoita valitessaan.

Yrityksistä ylläpidetään RALAn Internet-sivuilla pätevyysrekisteriä, josta kaikki tiedot saa helposti yhdestä paikasta. Yrityshakupalvelu on avoin kaikille. Käyttö on maksutonta eikä se vaadi rekisteröitymistä. Kaikki RALA-pätevät yritykset kuuluvat automaattisesti myös Tilaajavastuu.fi-palvelun Luotettava Kumppani -ohjelmaan. Palvelusta ei tule yrityksille lisäkustannuksia, vaan se sisältyy RALA-pätevyyden vuosimaksuun.

Rakentamisen Laatu RALA ry on kiinteistö- ja rakennusalan järjestöjen perustama toimija, jonka tavoitteena on parantaa rakentamisen laadun ja terveen kilpailun edellytyksiä. RALAn taustalla on kaikkiaan 15 kiinteistö- ja rakennusalan järjestöä. RALA kerää ja ylläpitää tietoa alan yrityksistä, arvioi niitä ja antaa niille luokituksia ja pätevyyksiä. Palveluja ovat RALA-pätevyys, RALA-sertifiointi ja RALA-projektipalaute.