| INFRA ry | Keskusliitto

Destian Reijo Pelkosesta Vuoden panostaja

Perusteluissa kiiteltiin Pelkosen osaamista niin avo- kuin maanalaisissa louhinnoissa, vaativissa kasvukeskuslouhinnoissa sekä herkkien laitteiden läheisyydessä panostamisesta että suunnittelutyöstä. Tunnustus jaettiin tänään päättyvillä Louhinta- ja kalliotekniikanpäivillä.

Ab Forcit Ab on jo yhdentoista vuoden ajan palkinnut Vuoden panostaja -tittelillä alalla toimivan osaajan. Tänä vuonna ehdokkaita oli lähes kaksikymmentä.

"Valinnan tekevä raati tykästyi erityisesti Pelkosesta kertovissa perusteluissa siihen, että hän todella vaikuttaa tittelin arvoiselta osaajalta, jonka esimerkillinen toiminta toimii mallina myös alan tuleville osaajille", kommentoi palkinnon sponsoroivan OY Forcit AB:n Explosives Finland -yksikön myynti- ja palvelujohtaja Janne Järvinen.

Tieto valinnasta tuli parhaillaan Destian Pohjoisbaanan ja Finavian työmailla työskentelevälle Reijo Pelkoselle täytenä yllätyksenä.

"Tämä tunnustus on alalla hyvin tunnettu, joten totta kai olen otettu tästä saamasta kunniasta, varsinkaan kun en edes tiennyt olevani ehdolla", iloitsee palkittu Reijo Pelkonen.

"Toisin kuin saattaisi ajatella, panostajan työ vaatii suunnittelua ja tarkkuutta, ja tämä pitää työnteon mielenkiintoisena. Jokainen päivä on uusi päivä, vaikka sitten työskentelisi samalla työmaalla; koskaan ei voi tietää, mitä eteen tulee."

Valinnan tekevän raadin jäseninä toimivat Tommi Halonen OY Forcit AB, Jari Honkanen Oy Finnrock Ab, Jon Wilberg Blamec Oy ja Ari Kähkönen INFRA ry.