| INFRA ry | Keskusliitto

Asfalttialan turvallisuuskilpailu on käynnissä

Asfalttitoimialan kilpailussa on kaksi eri osiota; Asfalttimittarin tulos koneasemalla ja päällystystyömaalla sekä parhaat turvallisuuskäytännöt. Turvallisuuskilpailun voittajat palkitaan asfalttialan Palautepäivän yhteydessä 12.11.2013.

Asfalttimittariin perustuvat arvioinnit tekee asiantuntija Timo Tuokko ja tuomaristona toimii INFRA ry:n asfalttialan ympäristö- ja turvallisuusvaliokunta. Timo Tuokko tekee tarkastuskäynnit työmailla ja koneasemilla päällystyskauden 2013 aikana.

Turvallisuuskilpailun voittajat ja palkittavat turvallisuuskäytännöt valitsee ympäristö- ja turvallisuusvaliokunta. Kilpailun voittajat palkitaan asfalttialan palautepäivän yhteydessä 12.11.2013.   Käynnissä on myös kiviainesalan turvallisuuskilpailu, jonka arvioinnissa käytetään Murskamittaria sekä valtakunnallinen turvallisuuskilpailu, jossa arvioidaan työturvallisuutta MVR-mittarilla.

Rakennusteollisuus RT on päättänyt puristaa jäsenyritysten tapaturmat minimiin vuoteen 2020 mennessä. Nolla tapaturmaa -tavoitteen tukemiseksi myös INFRA ry:n hallitus on nostanut työturvallisuuden painopistealueeksi. Nolla tapaturmaa -tavoitetta vauhdittaakseen RT:n jäsenliitto INFRA ry on julistanut vuoden 2013 infra-alan turvallisuusvuodeksi.