ePerehdytys päivittyi teemamateriaalilla

ePerehdytyksen ensimmäinen päivitysversio julkaistiin maanantaina 3.9. ja nyt materiaalissa on mukana uusi, vuosittain vaihtuva teema-aineisto. Vuoden 2018-2019 teemana on elementtikuormien purku ja turvallinen varastointi.

Elementtikuormien purku ja varastointi työmaalla aiheuttaa monenlaisia riskejä. Putoamisriski ja riski jäädä kaatuvan elementin alle on suuri, ja työ vaatii huolellista suunnittelua ja työturvallisuudesta huolehtimista. Turvallisten työtapojen omaksuminen on tärkeää.

”Viranomaiset kiinnittivät viime vuonna erityistä huomiota betonielementtien käsittelyyn työmailla. Totta onkin, että kuormien purun ja elementtien varastoinnin turvallisuudessa on paljon parantamisen varaa. Nostamalla turvalliset toimintatavat vuoden teemaksi saadaan tieto kätevästi välitettyä kaikille ePerehdytyksen suorittajille”, kertoo turvallisuusasiantuntija Juha Suvanto Talonrakennusteollisuus ry:stä.

ePerehdytys on rakennusalalle tehty koulutuskokonaisuus yleisten työturvallisuusasioiden perehdytykseen. Kokonaisuuden läpikäyminen ja tentin tekeminen kestää noin 40 minuuttia. Etukäteen tehty perehdytys mahdollistaa sen, että työmaalla voidaan keskittyä työpaikkakohtaiseen perehdytykseen ja syventyä työmaan erityispiirteisiin. Hyväksytty ePerehdytys-suoritus on voimassa kaikilla rakennustyömailla aina 12 kuukautta kerrallaan.

Vuosi sitten käyttöön otettua ePerehdytystä hyödynnetään jo lähes tuhannessa yrityksessä ja sillä on noin 11 000 käyttäjää.

Tutustu tarkemmin ePerehdytykseen osoitteessa eperehdytys.info.