| Talonrakennusteollisuus ry | Uusimaa, Keskustoimisto

Uudenmaan piiri lahjoitti 40 000 euroa tuontantojohdon koulutukseen

Talonrakennusteollisuuden Uudenmaan piiri ry on tehnyt 40 000 euron lahjoituksen Metropolia Ammattikorkeakoululle. Lahjoitetulla summalla on tarkoitus edistää rakennusalan ammattikorkeakoulutusta Uudellamaalla.

”Nyt, ja erityisesti tulevaisuudessa, tarvitaan osaavaa rakennusmestari- ja insinöörikuntaa yritysten palvelukseen. Yhdistyksen hallitus päätti, että lahjoitus kohdennetaan tuotantojohdon koulutukseen, esimerkiksi työelämälähtöisien luennoitsijoiden palkkioihin”, kertoo aluepäällikkö Hannu J. Mäkinen Talonrakennusteollisuuden Uudenmaan piiri ry:stä.

Metropolian toimitusjohtaja-rehtori Riitta Konkola on erittäin otettu lahjoituksesta ja jatkuvasta yhteistyöstä.

”Lämmin kiitos lahjoituksesta! Sen merkitys Metropolian tekniikan alan koulutuksen kehittämiseksi, erityisesti yritysyhteistyön osalta, on suuri”, Konkola sanoo.

”Yritysten ja oppilaitosten jatkuva yhteistyö on keskeinen tekijä tuottamaan yrityksille työelämän osaajia. Talonrakennusteollisuuden Uudenmaan piiri ry:n toimialueella tehdään yli 60 prosenttia Suomen kaikesta rakentamisesta ja siksi yhteistyöhön tulee erityisesti panostaa täällä. Osa tätä yhteistyötä tulee jatkossa olemaan Myllypuron kampus, joka antaa yhteistyölle toimivat puitteet. Talonrakennusteollisuuden Uudenmaan piiri ry haluaa osaltaan olla myös edistämässä Myllypuron kampuksen toimintaa”, Mäkinen jatkaa.