| Talonrakennusteollisuus ry | Lounais-Suomi ja Satakunta

Vuoden Mestari 2015 – Pasi Kirveennummi

Talonrakennusteollisuuden Lounais-Suomen piirin ”Vuoden Mestariksi 2015” on valittu Hartela Oy:n vastaava työnjohtaja Pasi Kirveennummi.

Vuosittain myönnettävän huomionosoituksen perusteena ovat rakentamiseen liittyvät merkittävät ansiot. Pyrkimyksenä on erityisesti korostaa talonrakennustyömaiden työnjohdon merkitystä. Vuoden Mestari on valittu vuosittain 1982 alkaen.

Rakennusmestari Pasi Kirveennummelle myönnetty tunnustus on annettu ansioituneesta ja pitkästä työurasta. Hän on ollut vastaavana mestarina Hartelassa vuodesta 1990 lähtien. Näihin vuosiin sisältyy monia haastavia kohteita.

Viimeisimpinä ovat Kauppakeskus Skanssin lohkovastaavien esimiehenä toimiminen sekä Turun Logomon vastaavana mestarina toimiminen talon ollessa toiminnassa joiltain osin koko ajan. Yksi näyttävimmistä kohteista hänen urallaan on ollut vuonna 2003 valmistunut Turun Panimonlinnan peruskorjaus- ja muutosprojekti. Kohde on arkkitehtonisesti yksi Turun kauneimmista toimistorakennuksista.

Vuonna 2015 Kirveennummi toimi Kauppakeskus Myllyn laajennuksen (150.000 m3) vastaavana mestarina. Rakentamisen aikataulu ja olosuhteet olivat erittäin vaativat kauppakeskuksen ollessa toiminnassa koko ajan. Pasi johti projektia alusta loppuun osaavalla otteella ja hallitsi kokonaisuuden ammattitaitoisesti huomioiden työmaan toiminnassa rakennuttajan, suunnittelijat, viranomaiset ja vielä kauppakeskuksen asiakkaatkin.

Hän on erittäin pidetty ja ammattitaitoinen, sekä omaa kyvyn esittää asiat selkeästi, rauhallisesti ja asiallisesti. Häntä on arvostettu, koska hän osaa ohjata työmaita siten, että vastuut ja asiat ovat selkeitä kaikille osapuolille.

Pasi Kirveennummi on kotoisin Turusta ja valmistunut rakennusmestariksi Turun Teknillisestä oppilaitoksesta 1990.

• Markku Leppälehto, Talonrakennusteollisuus ry, 040 745 3930
  • Pasi Kirveennummi, Hartela Oy, 040 725 7108