Harri Kailasalo aloittaa Rakennusteollisuus RT:n puheenjohtajana

Rakennusteollisuus RT:n uudeksi hallituksen puheenjohtajaksi valittiin liiton syyskokouksessa Lemminkäinen Oyj:n infraprojektit-liiketoimintasegmentin johtaja Harri Kailasalo. Kaksivuotinen puheenjohtajakausi alkaa vuoden 2017 alussa.

Harri Kailasalo on toiminut Lemminkäinen Oyj:n infraprojektit-liiketoimintasegmentin johtajana vuodesta 2014 alkaen. Hän on työskennellyt yhtiössä vuoden 1993 kesätöistä lähtien monipuolisissa infrarakentamisen tehtävissä, muun muassa tuotanto- ja rakennuspäällikkönä ja liiketoimintajohdossa. Hän on vastannut useista mittavista hankkeista, kuten E18 Muurla–Lohja-moottoritiestä ja Kerava–Lahti-oikoradasta. Koulutukseltaan Kailasalo on diplomi-insinööri ja Executive MBA. Kailasalo suhtautuu intohimoisesti paitsi työhönsä, myös pyöräilyyn, hiihtoon ja kokkaukseen.

Viimeksi kuluneiden kahden vuoden ajan Kailasalo on toiminut Rakennusteollisuus RT:n hallituksen varapuheenjohtajana ja vuosien 2014–2016 ajan INFRA ry:n hallituksen puheenjohtajana. Hän on toiminut alalla myös muissa luottamustehtävissä, kuten RILin hallituksessa ja Rakennetun omaisuuden tila eli ROTI-hankkeen Liikenneverkot-paneelin puheenjohtajana. Lisäksi Kailasalo on Eteran hallintoneuvoston puheenjohtaja.

Kailasalon valokuvan voi ladata Lemminkäisen mediapankista:

RT:n uusi hallitus 2017