| Talonrakennusteollisuus ry | Itä-Suomi

Itä-Suomen työturvallisuuskilpailu alkaa jälleen maaliskuussa

Talonrakennusteollisuus ry:n Itä-Suomen piiri, Itä-Suomen aluehallintovirasto AVI ja Rakennusliiton itäinen toiminta-alue järjestävät tänäkin vuonna työturvallisuuskilpailun Talonrakennusteollisuus ry:n jäsenyritysten työmaiden kesken.

Kilpailuaika alkaa maaliskuun alusta ja päättyy lokakuun lopussa 2015. Jokaisen jäsenyrityksen kaikki työmaat ovat kilpailussa mukana, ellei ao. yrityksen toimitusjohtaja sitä erikseen kirjallisesti kiellä. Mittaukset tehdään ennakkoon ilmoittamatta työmaittain aikavälillä 1.4. - 31.10.2015. Tänä aikana jokainen työmaa mitataan yhdestä kahteen kertaan.

TR-mittauksen lisäksi työturvallisuutta kilpailussa arvioidaan työturvallisuusjohtamisen arviointikaavakkeella. Arvioinnissa otetaan huomioon työmaan vaihe ja tyyppi. Korjausrakentamistyömaat arvioidaan erikseen. Uudisrakennuskohteissa otetaan huomioon erikseen perustus- ja runkotyövaiheessa sekä sisävalmistusvaiheessa olevat työmaat. Tulosten arvioinnissa yritetään ottaa huomioon havaintojen ja työmaiden eri vaiheiden eroja. Mittauksia pyritään tekemään ristiin eri tarkastajien kesken.

Kaksi sarjaa yrityskoon mukaan

Kilpailussa yritykset jaetaan aiempaan tapaan kahteen kategoriaan kokonsa mukaan. Suurten yritysten sarjassa palkitaan kaksi yritystä ja pk-yritysten sarjassa kolme parasta yritystä. Lisäksi molemmista sarjoista palkitaan paras korjausrakentamistyömaa. Uudistyömaista palkitaan paras perustus- ja runkotyömaa sekä sisävalmistustyömaa.

Työturvallisuuskilpailun aloitusseminaarit järjestetään Mikkelissä 9.3. ja Joensuussa 10.3. sekä Kuopiossa 17.3. Tilaisuudet alkavat klo 9. Kilpailun päätösseminaari ja palkintojen jako ovat 3. joulukuuta 2015 Kuopiossa.