| Talonrakennusteollisuus ry | Itä-Suomi

Työpäällikkötoimikunta käynnistyi Kuopiossa

Talonrakennusteollisuus ry Itä-Suomen toiminta laajeni viime vuoden lopussa työpäällikkötoimikunnan käynnistyttyä Kuopiossa.

Itä-Suomen piirin aluepäällikkö Kimmo Anttonen kertoo, että kuopiolaisissa rakennusliikkeissä toimivien nuorekkaiden, mutta kokeneiden työpäälliköiden yhteistyö avaa laajoja mahdollisuuksia rakennusalan kehittämiselle. Hänen mukaansa työpäällikkötoimikunta keskittyy rakentamisen laadunhallinnan ja työturvallisuuden parantamiseen. Toimikunta noudattaa tarkasti kilpailulainsäädännön määräyksiä.

- Työpäällikkötoimikunnan alku on innostunutta ja toiminnalle on selvästi kysyntää. Työpäälliköiden työtaakka on nykymuotoisessa rakentamisessa suuri, joten yhteydenpitoon kollegoiden kesken ei tahdo jäädä aikaa. Alan kehittäminen nähdään kuitenkin yhteisenä tavoitteena, minkä vuoksi toimikuntaan kohdistuu positiivisia odotuksia, sanoo Anttonen.

KYS:in rakentamiskokemuksia muuallekin

Seuraavaksi toimikunta perehtyy Kuopion Yliopistollisen Sairaalan sairaalaympäristön rakennushankkeisiin ja pohtii sairaalarakentamisen kokemusten viemistä muuhun rakennusalan liiketoimintaan.

Työpäällikkötoimikunnan jäseniä ovat Marko Piironen ja Kari Hämäläinen YIT Rakennus Oy:stä, Olli Vahvaselkä ja Tuomas Missonen NCC Rakennus Oy:stä, Riku Pyykönen ja Ari Niemi Skanska Talonrakennus Oy:stä, Pasi Vornanen ja Jari Kuosmanen Lujatalo Oy:stä, Ari Karhapää Peab Oy:stä, Jari Marin ja Jussi Heikkilä Rakennusliike Lapti Oy:stä, Hannu Toivanen Rakennusliike Kuoma Oy:stä, Erkki Hakkarainen Maalaus- ja saneeraus Konttinen Oy:stä, Mikko Koponen Lemminkäinen Talo Oy:stä sekä Kai Seppänen Kuopion Monirakennus Oy:stä.