| Talonrakennusteollisuus ry | Pohjois-Suomi ja Lappi

Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun työturvallisuuskilpailun parhaat yritykset

Talonrakennusteollisuus ry:n aluetoimistot ovat organisoineet alueellaan työturvallisuuskilpailuja vuodesta 1991 lähtien. Kilpailujen tavoitteena on parantaa työmaiden turvallisuutta vaikuttamalla muun muassa työturvallisuusasenteisiin

Kilpailujen arviointiperusteena on TR-indeksi. Kun TR-indeksin arvo saadaan nousemaan eli turvallisuus paranemaan, vähenevät tapaturmakustannukset ja tuottavuuskin paranee.

Talonrakennusteollisuuden Pohjois-Suomen piirin työsuojelukilpailussa on nyt valittu vuoden 2012 – 2013 kilpailussa menestyneet kolme parasta yritystä kahdessa sarjassa, valtakunnallisten yritysten ja pk-yritysten sarjassa. Valitsijoina toimivat alueelliset aluehallintoviraston, Rakennusliiton, Ammattiliito Pron ja Talonrakennusteollisuuden edustajat.

Työsuojelukilpailu alkoi 2.1.2012 ja päättyi 31.12.2013. Siihen osallistuivat kaikki Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun maakunnissa pääurakoitsijoina toimivat yritykset. Kilpailun tulokset perustuvat AVI:n tarkastajien tekemiin TR- mittauksiin, tapaturmataajuuteen, 5 vuoden keskiarvoon tapaturmien vakavuusaste huomioiden, sekä turvallisuus-suunnittelun tasoon.

Kunniakirjat jaettiin Viisaat kypärät yhteen –työturvallisuusseminaarissa Oulussa 7.5.2014.

Isojen yritysten kolme parasta

1. NCC Rakennus Oy, Talonrakennus Pohjois-Suomi
2. Lujatalo Oy, Pohjois-Suomi
3. Skanska Talonrakennus Oy, Pohjois-Suomi

Paikallisten yritysten kolme parasta

1. Rakennusliike Lapti Oy, Oulu
2. Rakennusliike Halonen oy, Kajaani
3. Sotkamon Rakennus Oy, Sotkamo

Lisätietoja rakennusteollisuuden työturvallisuuskilpailuista:

Kuvassa palkittuja. Vasemmalta tj. Jarmo Juntunen, Rakennusliike Halonen Oy, työsuojelupäällikkö Vesa Sikala, Lapti Oy, aluejohtaja Sakari Jämsä, Skanska Talonrakennus Oy ja aluejohtaja Markku Taskinen, NCC Rakennus Oy.
Palkituista kuvasta puuttuvat tj. Petri Piirainen, Sotkamon Rakennus Oy sekä aluejohtaja Jukka Mäkelä, Lujatalo Oy